• vilhave.dk
  • Tilmelding
  • Log ind
  • Ønskeliste
Tilmelding Log ind
Plaats advertentie
  • Alle kategorier
  • Camping
  • Biltilbehør
  • Boliger
  • Have og byg
  • Til boligen
  • Til børn
  • Tøj og mode
  • Sport og fritid
  • Både
  • Cykler
  • Hobby
  • Computer og spillekonsoller
  • Mobil og telefoni
  • Dyr
  • Billede og lyd
  • Musikinstrumenter
  • Motorcykler og tilbehør
  • Scootere og knallerter
  • Diverse
  • Erhverv
  • Job
  • Ferie
  • Billetter
  • Bøger og blade
Alle kategorier
vilhave.dk
  • Velkommen, Gæst
  • Hjem
  • Køb
  • Sælg
  • Ønskeliste
  • Tilmelding / Log ind
  1. Hjem
  2. Billede og lyd
  3. Hi-fi og tilbehør
  4. Forstærkere, hi-fi
ID: 19445

Integreret forstærker, Denon

€2.000,00

Ingen tilbud er offentliggjort.
Ønskeliste
Rapport
  • Sælger

Sælgerinformation

Carl S.
-
Kontakt sælger
Sælgers andre varer
  • Beskrivelse
Beskrivelse

Integreret forstærker, Denon

PMA-700V, 2x100 watt i 8 ohm, Japansk produceret 1986-1988
2x154 i 8 ohm, belastningstestet begge kanaler drevet samtidigt.

Bemærk det er den Japansk produceret med stor ringkernetransformator som yder væsentligt mere end modellen med E-kerne transformator, se selv belastningstesten.

Serviceret og gennemtestet, herunder kalibrering af bias, kontrol af DC offset mv.

Har selvfølgelig fået nyt NOS højttalerrelæ.

Elektrolyt kondensatorer i strømforsyningen er testet for korrekt lav ESR (Equivalent Series Resistance.

Samtlige potentiometre, omskiftere og stik er renset og efterprøvet.

Knapper, svøb mv renset og rengjort.

Står som ny teknisk såvel som kosmetisk.

Alle billeder viser min Denon og kan selvfølgelig tilsluttes for køber.

Henvendelse ring/SMS 61518137, ingen bytte.

Se også mine andre annoncer med hi-fi.


HVORFOR SKIFTE UDGANGSRELÆERNE PÅ ÆLDRE FORSTÆRKERE SOM F.EKS. SANSUI, LUXMAN, NIKKO, DENON, SONY, PIONEER, MARANTZ, TECHNICS, NAD M.FL.

HVIS FORSTÆRKEREN HAR +25-30 ÅR PÅ BAGEN ER RELÆERNE FÆRDIGE, LÆNGERE ER DEN IKKE!

Udgangsrelæerne er en vital komponent, det er sidste (elektromekaniske) led som musikken passerer igennem.
Kontakterne i relæer vil med tiden blive oxyderet/slidte efter tusindvis af tilslutninger.
En simpel målemetode er at give forstærkeren et 1kHz sinus tone fra en funktionsgenerator, en “dummy load” på udgangen samt et oscilloscop.
Ved slidte/snavsede relæer kan man på oscilloscopet se en “sitren” af signalet.
Ved meget dårlige relæer vil kontakt modstanden være meget over få milliohm som bl.a. ødelægger forstærkerens dæmpningsfaktor.

Der kan heller ikke laves en belastningstest hvis relæerne er slidte med stor kontaktmodstand, de vil simpelthen brænde varme og gå helt i stykker.

Lyttemæssigt vil et dårligt relæ ødelægge forstærkerens performance, herunder basgengivelse, nuancering, dybde/bredde perspektiv.


  • Contact Us
  • FAQ
  • Terms & Conditions
  • Privacy Policy